مرسدس S کلاس _2014_رونمایی شد + تصاویر مراسم رونمایی
 

 

 

با مشاهده تصاویر s کلاس جدید، زیبایی و قدرت را به وضوح می‏توان احساس کرد. چراغ‏های led جلو و عقب، پنجره جلو رادیاتور بزرگ، خطوط چوبی روی رودری‏ها، سقف شیشه‏ای بزرگ، دهنه‏های اگزوز و پیستون‏های ترمز، از ویژگی‏های ظاهری زیبای آن هستند، ضمناً تغییراتی که نسبت به نسل قبل کد w221 در گلگیرها اعمال شده، نسل نو این کلاس را بیش از پیش لوکس جلو می‏دهد.

 

 

مدل s 550 4matic در ماه سپتامبر و مدل s 63 amg 4matic در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. آنچه در تصویر مشاهده می‏کنید نسخه استاندارد بوده و البته قرار است مدل کشیده آن (مدل‏هایی با فاصله بیشتر بین دو محور که معمولاً با نام l از مدل پایه متمایز می‏شوند) در قالب مدل‏های دودر و کروکی نیز تولید شود. مدل کشیده‏تر برای جایگزینی با میباخ 57 تولید و احتمالاً با نام «پولمان» به جهانیان معرفی خواهد شد.

 

 

برای نخستین‏بار در تاریخ ساخت کلاس s، تحقیقات اولیه بر پایه نوع کشیده صورت گرفته است، زیرا مدل‏های این کلاس از مرسدس‏بنز در کشورهای بسیاری از قبیل ایالات‏متحده، چین یا ژاپن از وجهه عالی، پایدار و محکمی برخوردار هستتند و بر خلاف اروپا و آمریکای شمالی، مالکین آن‏ها اغلب خودشان رانندگی نمی‏کنند. با توجه به در نظر گرفتن انبوه سیستم‏های ایمنی و رفاهی که در این کلاس و برای سرنشینان عقب تعبیه شده، می‏توان آن‏ها را در فضایی مانند قسمت first class هواپیما تصور کرد!

 

 

دسترسی راننده به امکانات و ادوات تعبیه شده، در خور توجه بوده و به هیچ‏وجه کمبودی حس نمی‏شود. این امر به روشنی نمایانگر اهمیت رفاه راننده در هنگام سفر است تا همواره از بهترین شرایط فیزیکی و روانی برخوردار باشد و درصد امنیت به واسطه افزایش دقت، تمرکز و آرامش او بالا برود. بد نیست بدانید تحقیقات نشان داده قلب انسان در کلاس s چند بار در دقیقه آرامتر از حد معمول می‏تپد و به تعبیر «جرمی کلارکسون» مجری برنامه «تخت گاز» اگر یک کلاس s داشته باشید بیشتر عمر می‏کنید! بگذریم.

 


طراحی داخلی جدید این کلاس تجسم یک ماشین کلاسیک، بی‏سر و صدا و در عین حال فوق مدرن را در ذهن به وجود می‏آورد. فضای روشن داخل از ظرافتی خاص در سبک و طراحی نشأت گرفته است، در کنسول وسط و داشبورد از چوب بهره گرفته شده و طراحی صندلی‏ها، رودری‏ها و تمامی اداوات کنترلی قسمت عقب، همانند قسمت جلو از بالاترین استاندارد و کیفیت برخوردار هستند. علاوه بر این برای نفرات عقب امکانات جداگانه و کنسول وسط حرفه‏ای تعبیه شده که روی خود ترکیبی از امکانات رفاهی از قبیل تلفن، جعبه اشیاء، میز تاشو و . . . را قرار داده‏اند.

 

 

صفحه کیلومتر شمار و همچنین مانیتور سیستم انحصاری command نسبت به نسل قبل تغییراتی را تجربه کرده و از معمولی بودن این قسمت کاسته شده است. در نسل جدید، این سیستم به دو نمایشگر به اندازه‏های 3/12 اینچ (7/30 سانتی‏متر) مجهز شده که به واسطه وجود آن‏ها، فضای جلو بسیار مدرن‏تر از قبل احساس می‏شود. صفحه نمایش کیلومتر شمار (سمت چپ) که در مقابل راننده قرار داده شده، اطلاعات مورد نیاز را نمایش داده و صفحه نمایش سمت راست (مربوط به سیستم command) نیز، اطلاعات مربوط به سرنشین و راننده و تنظیمات مربوط به سیستم‏های داخلی اتومبیل را به اطلاع می‏رساند.

 

 

صندلی‏های جدید و سیستم‏های به‏کار گرفته شده، نسل نو این کلاس را وارد عرصه جدیدی می‏کند. سیستم ماساژ انرژی‏زا، طوری برای صندلی‏های این کلاس طراحی شده که شبیه ماساژ با سنگ داغ است! چنانچه اطلاع داشته باشید، با قرار دادن سنگ داغ روی بدن، گرما تا درون جسم انسان نفوذ کرده و حسی بسیار آرامش بخش جهت رفع خستگی را به وجود می‏آورد. این سیستم توسط ۱۴ دسته ماساژ دهنده در درون تشک صندلی‏ها و در قالب شش برنامه عمل می‏کند. سامانه خنک‏کننده فعال در داخل صندلی‏ها، از دیگر امکانات جدید به شمار می‏رود. امکان انتخاب ۵ برنامه مختلف در صندلی‏های عقب نیز مهیا شده که یکی از آن‏ها، قابلیت زاویه‏دار شدن پشتی صندلی عقب تا 5/43 درجه است.

 

 

یکی دیگر از سیستم‏های رفاهی که برای نخستین بار در این کلاس به‏کار گرفته شده، تجهیز زیر آرنجی‏ها و وسط رودری‏ها به سامانه گرمکن‏ است! نفرات جلو در صفحه نمایش جلو و نفرات عقب نیز به‏ وسیله صفحه کنترل از راه دور و یا صفحه نمایش عقب، می‏توانند درجه حرارت را به دلخواه خود تنظیم کنند.
قفل کمربندهای ایمنی صندلی عقب، به‏ وسیله موتور الکتریکی و به‏طور خودکار به بالا یا پائین حرکت می‏کند. یکی از سیستم‏های جالب که در هیج اتومبیل دیگری تعبیه نشده، کمربندهای ایمنی مجهز به کیسه‏ هوا است. این کیسه با ضخامت کم در زیر کمربندها قرار دارد و در زمان تصادف، در جهت کاهش فشار و آسیب به بدن، باد شده و فضای نرمی توسط آن برای بدن بوجود می‏آید. نشیمنگاه صندلی به‏صورت استاندارد از کیسه هوا برخوردار است، اینکار باعث می‏شود که از حرکت بدن راننده در زیر کمربند در هنگام تصادف جلوگیری شده و بالاترین سطح ایمنی برای وی فراهم آید. این سیستم به همراه سامانه پیش ایمنی pre-safe عمل می‏کند. سیستم بهینه شده و نسل جدید کنترل بدنه اتومبیل به نام magic body control، به کمک دوربین جلو اتومبیل، وضعیت سطح جاده را به کمک فنرها انتقال می‏دهد و کمک فنرها، بسته به این اطلاعات، وضعیت خود را تغییر می‏دهند.

 

 

سیستم تهویه از نوع خودکار ترموترونیک با امکان تنظیم برای هر نفر در اتومبیل مهیا شده و میزان پاشش باد نیز در سه نوع مختلف و قابل تنظیم در دسترس قرار دارد. برای نخستین‏بار در دنیا و در کلاس s مرسدس‏بنز، سیستم عطر پراکنی فعال به‏کار گرفته شده که در آن، تغییر رایحه نه به‏طور کامل انجام می‏شود و نه مولکول‏های عطر به نسوج پارچه و سطوح داخل اتومبیل نفوذ می‏کند. سیستم تهویه نیز نسبت به قبل بهینه شده و هوای ورودی به داخل کابین بیش از پیش فیلتر و یونیزه می‏شود. با ترکیب مراحلی که روی هوای ورودی اعمال می‏گردد، ویروس‏ها و باکتری‏های موجود در هوا غیر فعال شده، هم‏زمان یون‏های منفی اکسیژن نیز شارژ می‏شوند و این عمل، هوای ورودی را تازه می‏کند.

 

 

سیستم چند رسانه‏ای جدید در این کلاس به‏طور کامل به روز شده و سرنشینان به‏طور جداگانه و هم‏زمان می‏توانند از آن استفاده کنند. برای اولین بار در s کلاس، سیستم باس جلو در داخل شاسی جلو و کنار قرار داده شده، به‏طوریکه قسمت شاسی‏های جلو و کنار به شکل قوطی هستند و از این فضا به اندازه 40 لیتر برای نصب ووفرها استفاده شده است.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، صدها نفر از برنامه‏نویسان در سطح جهانی به تقویت زیرساخت و بهینه کردن برنامه نرم‏افزاری سیستم جدید command مرسدس‏بنز کمک کرده‏اند که شامل 30 میلیون خط برنامه نویسی شده است. این سیستم از هسته پردازشگر «اینتل اتم» که در حال حاضر در رایانه‏های همراه جدید نیز به‏کار گرفته می‏شود، بهره می‏برد. وسعت و تنوع امکانات چند رسانه‏ای در نسل نو کلاس s، این اتومبیل را به مرکز ارتباطات بدل کرده است.
هر نفر در خودرو به‏طور مستقل امکان استفاده از امکاناتی مانند رادیو، تلویزیون، اینترنت، ناوبری ماهواره‏ای، پخش dvd، اتصال usb و . . . را دارد. از دیگر امکانات این کلاس، قابلیت کنترل امکانات صندلی‏های دیگر توسط راننده است که او را قادر می‏سازد به وسیله نمایشگرها و گوشی‏های سرنشینان، با آن‏ها ارتباط برقرار کند.
به هر حال نمی‏توان انکار کرد که بسیاری از نوآوری‏های رفاهی و تکنولوژیکی که امروزه در اغلب اتومبیل‏ها بکار می‏رود، نخستین‏بار در یکی از مدل‏های کلاس s نصب شده‏اند. نسل نو این کلاس نیز دقیقاً بر اساس فلسفه مؤسس این شرکت یعنی «یا بهترین یا هیچ» شکل گرفته و آماده است تا موفقیت‏های پیشینیان خود را، قدرتمندتر از همیشه تکرار کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 407
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 949
بازدید ماه : 13136
بازدید کل : 462850
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2